keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Minun kirjavinkaus! : )

Tere!
Minun kirjani on Lukitun talon salaisuus. Salapoliisitoimisto viisi etsivää ja vainukoira on joutunut antamaan ikävän lupauksen olla sekaantumatta yhteenkään rikosjutun selvittämiseen. Konstaapeli Goonin veljenpoika Ern saapuu kaupunkiin, etsivät keksivät juonen Ernille, joka uskoo sen olevan totta. Mutta mitä tapahtuu kun etsivien keksitty juttu muuttuu todeksi ja Ern joutuu roistojen käsiin... Kirja sopii nuorille. Kirja kannattaa lukea sillä se on jännittävä ja hauska. Kirjassa seikkailee muun muassa Pulla, Ern, Konstaapeli Goon, Bes, Riki, Larry, Kris ja Vainukoira Nono. Kirja sarjaan kuuluu monta muuta kirjaa.

perjantai 14. lokakuuta 2011

Tehtävä 6

Moi!
Kirjan nimi on Ram ja linnunkuvainenruukku. Kirjan on kirjoittanut Maijaliisa Dieckmann. Kiruja oli minun mielestä tosi hyvä ja välillä hauska....   Mutta kirja kertoi Ramista ja Jamista. Ram on varmaan joku 8-11 vuotias ja Jam varmaan 5-7. Heidän vanhempansa hukkuivat ja Ram ja Jam joutuvat  elämään ilman Isoa,  Emoa ja Iloa. Lisäksi joutuvat itse tekemään tulen...

  Minun mielipide kirjasta on neljä tähteä, sillä siinä oli paljon tylsiä kohtia, mutta joskus todella hyyyvääää. Koska se kertoo entisasukkaista jotka elivät kivikaudella, ja kivikausi on mielenkiintoista.

perjantai 7. lokakuuta 2011

Tehtävä 4

Tere! 
Kirjanpäähenkilö on siis Ram ja hän on jo 10 vuoden kulutta jo aikuinen. Ram metsästää silloin ja tekee ruokaa.  Hän on muttunut  paljon ja hänellä on silloin lapsia ja mies.
Hänen hiuksensa ovat silloin tummuneet ruskeasta mustaksi.
  Kirjassa eletään metsässä ja siellä on paljon puita. Siellä on myös jokia. :)
Mielenkiintosin paikka on ehkä kota, koska siellä on jännää.  :D No se on mielenkiintoisin paikka on siis se kota koska kun ne asuvat siellä ja siellä on niin tilavaa. :)

keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Tehtävä 3

Kirjani on Ram ja Linnunkuvainenruukku olen siinä jo tosi pitkällä.  Siinä äitiä sanotaan emoksi ja isää isoksi. . Kirjassa kerrotaan historiasta ja Ramista. Ramin perheeseen kuuluu emo, iso, Ram, Peni, rääpäle ja Jam. Kirjankirjoittaja on Maijaliisa Dieckmann.

1. Kirjanpäähenkilö on Ram ja sivuhenkilö on Jam. Ramin elämästä tulee kirjassa tosi mielenkiintoista. Jam on Ramin pikkuveli.
2. Kun vertaan Ramia itseeni niin minulla on kaikki tietokoneet ja puhelimet. Hänellä oli vain jotain saviruukkuja ja ei kovin tegnologisia juttuja.

keskiviikko 28. syyskuuta 2011

Tehtävä 2

1) Kolme väriä jotka kuvaavat minun kirjaani on ruskea, musta ja harmaa. Ruskea kuvaa sitä että silloin ei ollut paljon mitään kirkkaita värejä. Musta siitä että silloin oli aika pimeää ( kirjani mukaan ). Harmaa siitä että tulee vain mieleen harmaa.
2) Jos tekisin elokuvan kirjasta niin kuvaisin sen Hämeenlinnassa, Kaupunginpuistossa ja Ahvenistossa.

Tehtävä 1

Blogin tekeminen oli tosi hauskaa ja kivaa! Mutta se oli kyllä vähän vaikeaa. Minun lukukirja on Ram ja linnunkuvainenruukku. Se on hyvä ja hauska, mutta se on joissain kohdissa tylsä. No kirjasta tulee esiin että silloin tehtiin saviruukkuja.